Veel gestelde vragen.
Ben je van plan weleens iets te kopen via onze site?
Veel gestelde vragen in onze webwinkel!
1. Ik wil een bestelling plaatsen. Ben ik verplicht om een (inlog)account aan te maken?
Nee dat is niet nodig. Het inlogaccount is handig als je vaak bij ons besteld omdat je dan niet telkens jouw adresgegevens hoeft in te vullen.
Ook kun je met een account handig jouw favoriete artikelen bewaren en verlanglijstjes naar vrienden doorsturen.
2. Kopen jullie stenen in van particulieren?
In veel gevallen niet! Je kunt het beste de stenen zelf via Marktplaats verkopen. Incidenteel kopen wij ruwe mineralen in voor ca 30% van de marktwaarde.
3. Ik ben op zoek naar een specifieke steen maar kan deze niet vinden in de webwinkel.
Het komt regelmatig voor dat wij via de mail of telefonisch deze vraag krijgen. Over het algemeen blijkt dat wij op korte termijn uw steen kunnen leveren.
Desgewenst sturen wij je eerst foto’s daarvan toe of plaatsen wij die bij ons op de site.
4. Kan ik mijn bestelling terugsturen als ik niet tevreden ben?
Wij willen graag tevreden klanten. Informeer ons zo spoedig mogelijk, binnen 48 uren na ontvangst van je bestelling, per mail of telefoon. Wij nemen dan contact met je op en in overleg bespreken wij hoe wij de ontevredenheid snel kunnen oplossen. Retouren (na onze instemming) gaan bij ons alleen via Post NL. Grote mineralen met een waarde hoger dan € 150,00 dienen persoonlijk binnen 3 dagen na ontvangst persoonlijk te worden teruggebracht. De reden hiervan is om gelijke tijd de oorspronkelijke staat (bijvoorbeeld, geen beschadigingen) te kunnen vaststellen.
5. Wij willen graag bij je komen winkelen. Heeft u een winkelpand of showruimte waar wij de artikelen kunnen bekijken.
Wij hebben geen fysieke winkel. Wij hebben wel een showruimte bij Jouw Marktkraam, de Laat 27 in Alkmaar. Op de site kun je zien
welke edelstenen en ruwe miniralen daar aanwezig zijn. Op jouw verzoek (telefoontje) kunnen wij daar altijd edelstenen uit onze Webwinkel persoonlijk aan je laten zien.
Verkopen uit de Showruimte kunnen digitaal worden afgerekend bij Jouw Marktkraam, Laat 27 in Alkmaar. 
6. Slijpen jullie edelstenen.
Edelstenen slijpen en polijsten doen wij niet.
7. Ik wil liever per mail of telefonisch bestellen.
Ja dat kan. Neem telefonisch contact met ons op. Mailen mag ook. Dan nemen wij met je contact op over de procedure. Ben je nog geen vaste klant dan dien je de bestelling wel vooraf te betalen.
8. VERZENDKOSTEN (via PostNL, track en trace).
Voor het buitenland gelden andere tarieven (DHL of UPS). Mail ons eerst even. Verzending naar België verloopt via UPS. Je betaalt de daadwerkelijke verzendkosten naar het buitenland.
VERZENDKOSTEN: Verzendkosten maximaal € 3,14 (exclusief btw, € 3,80 inclusief) binnen Nederland bij een factuurbedrag (exclusief verzendkosten) van meer dan € 25,00. Bij een factuurbedrag (exclusief verzendkosten) minder dan € 25,00 betaal je maximaal € 5,37 (exclusief btw, € 6,50 inclusief) aan behandel- en verzendkosten.
Voor bestellingen naar het buitenland gelden andere tarieven. Wij berichten klanten in het buitenland eerst daarover per mail (na ontvangst van jouw bestelling).
Hoe weet ik welke verzendmethode ik het beste kan kiezen? Wat zijn de verzendkosten?
Verzendkosten kun je aanvinken bij de betaling. Bijvoorbeeld 1. gratis bij actie product €0,00, 2. € 3,80 (inclusief btw) of 3. € 6,50 (inclusief btw). Bij een product kan ook een afwijkend bedrag als verzendkosten worden aangegeven. Dit kunt u dan aanklikken. Bij een factuur bedrag hoger dan € 50,00 (exclusief verzenkosten) dan zij de verzendkosten altijd gratis.
9. Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis.
Indien je op werkdagen voor 15.30 uur bij ons bestelt, heb je doorgaans de bestelling de volgende werkdag in huis. Het kan voorkomen dat ondanks het zorgvuldig bijhouden van de voorraad, een product niet direct leverbaar is. In dat geval nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op over de verwachte leveringstermijn of eventueel terugbetaling.
10. U wilt edelstenen of ruwe mineralen online bestellen uit de showruimte?
Indien je stenen wilt bestellen uit onze showruimte neem dan even telefonisch contact met ons over de procedure.