Veel gestelde vragen.

Veel gestelde vragen in onze webwinkel!

Edelstenen kopen, Edelstenen, Pyriet kopen, Calciet kopen, Winkelen Haarlem, Ruwe Mineralen kopen, Edelstenen, Ruwe mineralen, Seleniet kopen in Haarlem, Seleniet kopen in Uithoorn, Winkelen in Uithoorn, bergkristal kopen, lapis lazuli kopen,

1. Ik wil een bestelling plaatsen. Ben ik verplicht om een (inlog)account aan te maken?
Nee dat is niet nodig. Het inlogaccount is handig als je vaak bij ons besteld omdat je dan niet telkens jouw adresgegevens hoeft in te vullen.
Ook kun je met een account handig jouw favoriete artikelen bewaren en verlanglijstjes naar vrienden doorsturen.

2. Kopen jullie stenen in van particulieren?
In veel gevallen niet! Je kunt het beste de stenen zelf via Marktplaats verkopen. Incidenteel kopen wij ruwe mineralen in voor ca 30% van de marktwaarde.

3. Ik ben op zoek naar een specifieke steen maar kan deze niet vinden in de webwinkel.
Het komt regelmatig voor dat wij via de mail of telefonisch deze vraag krijgen. Over het algemeen blijkt dat wij op korte termijn uw steen kunnen leveren.
Desgewenst sturen wij je eerst foto’s daarvan toe of plaatsen wij die bij ons op de site.

4. Kan ik mijn bestelling terugsturen als ik niet tevreden ben?
Wij willen graag tevreden klanten. Informeer ons zo spoedig mogelijk, binnen 48 uren na ontvangst van je bestelling, per mail of telefoon. Wij nemen dan contact met je op en in overleg bespreken wij hoe wij de ontevredenheid snel kunnen oplossen. Retouren (na onze instemming) gaan bij ons alleen via Post NL. Grote mineralen met een waarde hoger dan € 150,00 dienen persoonlijk binnen 3 dagen na ontvangst persoonlijk te worden teruggebracht. De reden hiervan is om gelijke tijd de oorspronkelijke staat (bijvoorbeeld, geen beschadigingen) te kunnen vaststellen.

5. Wij willen graag bij je komen winkelen. Heeft u een winkelpand of showruimte waar wij de artikelen kunnen bekijken.
Wij hebben een fysieke winkel in Haarlem (shop in een shop, Urban Community Store, Houtplein 16 in Haarlem. Je kunt edelstenen en mineralen direct ophalen van dinsdag t/m zaterdag en digitaal betalen bij de kassa. Wil je specifieke stenen zien of andere stenen die op de site staan vermeld mail of bel dan even. Wij zorgen ervoor dat de stenen binnen 3 werkdagen in de winkel liggen. Op afspraak kunnen wij u ook informeren en adviseren op locatie.

6. Slijpen jullie edelstenen.
Edelstenen slijpen en polijsten doen wij niet.

7. Ik wil liever per mail of telefonisch bestellen.
Ja dat kan. Neem telefonisch contact met ons op. Mailen mag ook. Dan nemen wij met je contact op over de procedure. Ben je nog geen vaste klant dan dien je de bestelling wel vooraf te betalen.

8. Verzendkosten (via PostNL, track en trace).
Voor het buitenland gelden andere tarieven. Mail ons eerst even. Dan kunnen wij dit vooraf goed afspreken. Voor België staan de verzendkosten ook vermeld tijdens het afrekenen. U kunt dan uw keuze maken.
Hoe weet ik welke verzendmethode ik het beste kan kiezen? Wat zijn de verzendkosten?
Verzendkosten kun je aanvinken bij de betaling. Brievenbuspost binnen Nederland € 3,80. Pakketje binnen Nederland € 6,50.

9.  Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis.

  1. Binnen twee werkdagen heb je jouw bestelling in huis. Het kan voorkomen dat ondanks het zorgvuldig bijhouden van de voorraad, een product niet direct leverbaar is. In dat geval nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op over de verwachte leveringstermijn of eventueel terugbetaling.
  2. In de winkel in  Haarlem kun je jouw producten fysiek zien en digitaal afrekenen en direct meenemen. In de winkel kunnen wij u ook adviseren en informeren. Bel wel even voor een afspraak.

Edels